Platforma CRM a marketing – sprawdź, co warto wiedzieć!
Marketing jest jednym z głównych filarów skutecznej sprzedaży. Wiodące systemy CRM są wyposażone w narzędzia, umożliwiające prowadzenie kampanii marketingowych. Na czym polegają zalety tych narzędzi?
Wymierne korzyści
Firmy, które za pomocą CRM tworzą i prowadzą kampanie marketingowe, zyskują wymierne korzyści finansowe. Przykładowo: Platforma Salesforce, oferowana w Polsce przez Craftware, pozwala na prawie o połowę szybsze tworzenie takich kampanii. Zwrot z inwestycji jest wyższy średnio o 23%, a konwersja o 30%. Kolejna korzyść to o 27% więcej pozyskanych leadów. Jakie rozwiązania decydują o tak wysokiej skuteczności?
Sprzedaż i marketing w jednym miejscu
Najlepsze platformy CRM już od dawna nie są narzędziami służącymi tylko do sprzedaży i utrzymywania relacji z klientami. Aby skutecznie sprzedawać, działania reklamowe i sprzedażowe muszą być zintegrowane. Nowoczesne systemy CRM dają taką możliwość: poprzez wgląd w procesy sprzedażowe i reklamowe oraz dane – zebrane na jednej platformie. Dostęp jest możliwy z dowolnego urządzenia i miejsca na świecie.
Raportowanie w czasie rzeczywistym
Obecnie kampanie marketingowe prowadzone są na wielu platformach jednocześnie. Aby nie marnować budżetu reklamowego, należy stale je monitorować. Wiodące systemy CRM umożliwiają śledzenie i raportowanie skuteczności poszczególnych elementów kampanii w czasie rzeczywistym. Pozwala to dynamicznie przenosić budżet i inwestować w bardziej skuteczne obszary komunikacji, rezygnując z działań, które nie przynoszą efektów.
B2B i B2C
Nawet małe przedsiębiorstwa oferują swoje produkty czy usługi jednocześnie klientom biznesowym i indywidualnym. W obu przypadkach procesy sprzedażowe przebiegają zupełnie inaczej, podobnie jak kampanie reklamowe. Dlatego działania marketingowe B2B i B2C wymagają zastosowania innych narzędzi. Taką możliwość daje Platforma Salesforce, gdzie Pardot (marketing B2B) oraz Marketing Cloud (marketing B2C) to dwa oddzielne narzędzia, uwzględniające specyfikę klientów.
Artykuł zewnętrzny