3 główne cechy algorytmu na LinkedInie

Algorytm każdego dnia przeczesuje treści na platformie Linkedin. Ma za zadanie promowanie interesujących postów oraz zwiększanie pod nimi zaangażowania. Co należy zrobić, aby nas polubił i lepiej promował nasze treści oraz profil?

 

Zgodność z najlepszymi praktykami

Algorytm Linkedina dzieli treści na spam, treści wysokiej oraz niskiej jakości. Posty powinny być przede wszystkim łatwe do odczytania, także w urządzeniu mobilnym, a każdy punkt precyzyjny i przemyślany. Dobrze, jeśli pod koniec treści pojawi się pytanie zachęcające do odpowiedzi. Trafnie dobrane słowa kluczowe i kilka pasujących hasztagów ułatwi algorytmowi dotarcie do precyzyjnego grona odbiorców. To, czego należy unikać i co znacznie ucina zasięgi treści, to zawarte w nich linki wychodzące. Algorytm za wszelką cenę chce zatrzymać wszystkich użytkowników na platformie, nie będzie więc wspierał prób jej opuszczenia.

 

Prawidłowo uzupełniony profil

Dokładnie i prawidłowo uzupełniony osobisty profil, to połowa sukcesu i dużo wyższa liczba wyświetleń. Nie tylko należy go szczegółowo uzupełnić, ale również aktualizować. Powiązanie z innymi jest kluczowym czynnikiem mającym wpływ na to, czy algorytm nas polubi, dlatego oprócz danych osobistych warto uzupełnić profil o ciekawe kontakty. Warto dodawać i zgadzać się na otrzymywanie rekomendacji od innych użytkowników. Ciekawą opcją jest także branie udziału w grupach na Linkedin bądź organizowanie własnych. Co kluczowe, aby profil był dobrze widoczny i algorytm wyświetlał go większej liczbie użytkowników, musi być publiczny.

 

Zaangażowanie

Algorytm Linkedina lubi promować mikrospołeczności, które powstają w sekcji komentarzy pod postami. Posty, które inspirują do dyskusji, będą lepiej promowane i przez to bardziej widoczne. Odpowiadanie i zachęcanie do dalszej dyskusji oraz zadawania pytań jest także mile widziane z perspektywy algorytmu.

Jeśli interesują Cię kwestie związane z funkcjonowaniem algorytmów i inne ciekawostki technologiczne i nie tylko – odwiedź profil z nowinkami internetowymi.

Artykuł zewnętrzny

Print Friendly, PDF & Email
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments