Jak zaprojektować skuteczną wizytówkę dla Twojej firmy?

Wizytówka firmowa to bez wątpienia praktyczny i skuteczny wydruk reklamowy. Niewielkich rozmiarów karnecik ma ogromną moc. Jak zaprojektować skuteczną i estetyczną wizytówkę dla Twojej firmy?

 

 

Co powinna zawierać wizytówka?

Wszelkiego rodzaju spotkania są jednym z najlepszych sposobów na to, aby zdobyć nowe znajomości, partnerów biznesowych czy potencjalnych klientów. Witając się z kimś, możemy wręczyć mu osobistą lub firmową wizytówkę. Dlaczego? W trakcie rozmowy potencjalny klient czy kontrahent może zapomnieć, jak masz na imię lub nazwę Twojej firmy. Mając Twoją wizytówkę, ma o tobie najważniejsze informacje.

Wbrew pozorom przygotowanie dobrej wizytówki to nie lada wyzwanie. Sam proces wymaga zaangażowania, doświadczenia oraz nakładu pracy. Dlatego najlepiej zlecić to specjalistom. Zanim jednak to zrobisz, musisz przygotować najważniejsze informacje, które będą widnieć na wizytówce. Co powinna zawierać?

  • imię i nazwisko właściciela wizytówki,
  • nazwę firmy,
  • logo firmy,
  • dane adresowe, dane kontaktowe np. adres e-mail, numer telefonu, stronę internetową.

 

Jak powinna wyglądać dobra wizytówka?

Dobra wizytówka to taka, która przyciąga wzrok, a jednocześnie zawiera wszystkie potrzebne informacje. Na projektowanie skutecznej wizytówki dla twojej firmy składa się:

 

Wygląd wizytówki

Nie ma najmniejszej wątpliwości, że niezwykle istotny jest aspekt wizualny. Wizytówki mają być tak zaprojektowane, aby przyciągały wzrok oraz wzbudzały zainteresowanie. Warto pamiętać, że ma być ona nie tylko efektowna, ale również czytelna. Dobrze, aby wizytówka była:

  • w Twoim guście – jej design ma być zgodny z indywidualnymi upodobaniami estetycznymi,
  • zgodna z profilem działania – wizytówka ma „mówić” o tym, czym się zajmujesz lub jaki produkt/usługę sprzedajesz. Dlatego ważny jest dobór odpowiedniej kolorystyki oraz stylu. Zadbaj, aby na wizytówce były kolory identyfikacji wizualnej marki oraz logo firmy. Niech oddaje charakter Twojej marki.
  • czytelna – wizytówki firmowe pełnią rolę informacyjną. Ich zadaniem jest przekazanie najważniejszych informacji w sposób wyraźny i przejrzysty. Tło powinno być gładkie, aby tekst był czytelny.

Jakość papieru

Zadbaj nie tylko o walory estetyczne wizytówki, ale również o jakość. Istotna jest gramatura papieru. Cienki papier słabej jakości sprawi, że karnet szybko się zniszczy. Zdecydowanie lepszym wyborem jest dopłacić i zamówić wizytówkę firmową na papierze o solidnej gramaturze. Dzięki temu masz pewność, że otrzymasz produkt najwyższej jakości. Innym sposobem na zabezpieczenie wizytówki jest zamówienie wydruku obustronnie foliowanego. Podkreśli to walory grafiki, a jednocześnie zagwarantuje trwałość. Świetnym rozwiązaniem jest także druk wizytówek plastikowych.

Detale

Przy projekcie wizytówki warto zadbać o detale, aby skutecznie przyciągnąć klientów. Możesz postawić na wyrazisty kolor, umieszczenie na grafice znanego symbolu czy innego akcentu, który wzbudzi zainteresowanie. Przykładowo, jeżeli prowadzisz zakład fryzjerski, niech na wizytówce pojawią się nożyczki albo ilustracja kobiety z gęstymi włosami. Fenomenalnym sposobem jest efektowne oraz łatwe do zapamiętania logo.

Artykuł zewnętrzny

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments