Zasiłek opiekuńczy w świadectwie pracy
Informację o nieobecności w pracy z powodu sprawowania opieki nad członkiem rodziny w związku z którym został przyznany zasiłek opiekuńczy zamieszczamy w ust. 6 pkt 13 świadectwa pracy.
W objaśnieniach do świadectwa pracy czytamy:
w ust. 6 pkt 13 świadectwa pracy, pracodawca wskazuje przypadające w okresie zatrudnienia okresy nieskładkowe określone w ustawie z dnia 17 grudnia 1998r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (Dz. U. z 2016r. poz. 887, z późn. zm.).
W art. 7 ustawy o emeryturach i rentach zostały wymienione okresy nieskładkowe do których należą między innymi okresy pobierania zasiłków z ubezpieczenia społecznego chorobowego lub opiekuńczego.
Przykład
Stosunek pracy ustał w 2018r. w okresie od 03 do 12 lipca 2018r., pracownikowi został wypłacony zasiłek opiekuńczy na chorego członka rodziny. Poniżej zapis w ust. 6 pkt 13 świadectwa pracy:
Podstawa prawna:
- rozporządzenie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 30 grudnia 2016r. w sprawie świadectwa pracy,
- art. 7 ustawy z dnia 17 grudnia 1998r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych,
- ustawa z dnia 26 czerwca 1974r. Kodeks pracy,
- ustawa z dnia 25 czerwca 1999r o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa.