Pozycjonowanie stron – czy to się opłaca?

W dzisiejszym świecie marketing internetowy to podstawa. Najprostsza, a jednocześnie najskuteczniejsza metoda pozyskiwania klientów pozwala szybko zwiększyć sprzedaż. Wśród dostępnych sposobów mamy między innymi SEO – pozycjonowanie, czyli zwiększenie widoczności domeny w wyszukiwarce Google. Czy wciąż jednak warto wykupić taką usługę? Czy przeważa ona nad innymi metodami?

 

Na czym polega pozycjonowanie?

Każda wyszukiwarka – także Google – kieruje się zbiorem wytycznych podczas oceniania trafności strony internetowej. Na tej podstawie decyduje, na którym miejscu w wynikach ustawić daną podstronę pod słowo kluczowe. Pozycjoner jest w stanie w taki sposób zoptymalizować witrynę, by mogła pokazywać się wysoko pod wiele fraz kluczowych. Dzięki temu więcej osób zobaczy stronę i ją odwiedzi. Wzrost ruchu przekłada się również na sprzedaż.

Praca pozycjonera rozpoczyna się od analizy witryny oraz pasujących do oferty słów kluczowych. Należy wziąć pod uwagę obecny stan domeny, jej przeszłość, oraz możliwości techniczne systemu CMS. Na podstawie tych danych pozycjoner przechodzi do układania rekomendacji. Wiedząc, jakimi wytycznymi kieruje się Google podczas oceny stron z danej branży, odpowiednio układa słowa kluczowe na podstronach. Równie istotna jest także struktura treści, jak i jej merytoryka. Doświadczony pozycjoner zaplanuje takie teksty, które usatysfakcjonują zarówno roboty Google, jak i prawdziwych użytkowników.

Następnie należy wdrożyć zalecenia rekomendowane przez specjalistę. Dopiero po zakończeniu możemy spodziewać się wzrostu pozycji. Zależnie od branży może to trwać od kilku tygodni do kilku miesięcy. Nie oznacza to jednak, że nic się nie dzieje. Oprócz już wykonanej pracy pozycjoner nieustannie pracuje nad poprawą renomy witryny.

 

Korzyści pozycjonowania

W przeciwieństwie do metod typu pay-per-click SEO długoterminowo poprawia sytuację domeny. Pozycjoner to nie tylko osoba przydzielająca słowa kluczowe do podstron. To specjalista, który czuwa nad dobrostanem technicznym i dba o rozwój serwisu. Dzięki jego pracy strona zyska na czytelności, a przez to więcej osób zdecyduje się na jej przeglądanie. Dobrze działający serwis z logiczną strukturą to gwarancja wysokiej sprzedaży. Wykupienie kampanii PPC poprawia konwersję jedynie na czas jej trwania – a wszystko może zakończyć się fiaskiem, jeśli na ścieżce zakupowej klient napotka usterkę.

Pozycjoner czuwa także nad renomą strony. Za pomocą linkowania i działań w wizytówce Google Moja Firma sprawia, że coraz więcej osób dowiaduje się o marce. Wiarygodna obecność w internecie budzi zaufanie klientów i zachęca ich do zakupu. Z pomocą specjalisty szybciej dowiemy się o również  wszystkich potencjalnych problemach w funkcjonowaniu witryny – często, nawet zanim one nastąpią.

Pozycjonowanie stron się opłaca. Współpracując z agencją, zyskujemy w pakiecie usług nie tylko pracę nad wyższymi pozycjami, ale także rekomendacje dotyczące usability, poprawienia struktury treści, a także pakiet sprzedażowych tekstów na stronę. Tylko dzięki pracy nad organicznymi wynikami wyszukiwania zbudujemy zaufanie do naszej marki.

Artykuł powstał we współpracy z firmą Pro Pozycje.

Artykuł zewnętrzny

 

Print Friendly, PDF & Email
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments