Termin wypłaty wynagrodzenia

Wypłaty wynagrodzenia za pracę dokonuje się przynajmniej raz w miesiącu, w stałym i ustalonym z góry terminie. Wynagrodzenie za pracę płatne raz w miesiącu wypłaca się z dołu, niezwłocznie po ustaleniu jego pełnej wysokości, nie później jednak niż w ciągu pierwszych 10 dni następnego miesiąca kalendarzowego. Jeżeli ustalony dzień wypłaty wynagrodzenia za pracę jest dniem wolnym od pracy, wynagrodzenie wypłaca się w dniu poprzedzającym (art. 85 K.p.).

 

Termin wypłaty wynagrodzenia określa regulamin wynagradzania, dodatkowo pracodawca do 7 dni od rozpoczęcia pracy ma obowiązek poinformować pracownika o częstotliwości wypłaty wynagrodzenia.

 

Z kolei pracodawcy zatrudniający mniej niż 20 pracowników jednocześnie nie mający obowiązku ustalenia regulaminu pracy mają obowiązek dodatkowo poinformowania pracowników o terminie i czasie wypłaty wynagrodzenia (art. 29 § 3 K.p.).

Print Friendly, PDF & Email
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments